Terug naar overzicht

Prestatieverkoop

Onbenut potentieel. Dát is wat u ziet bij de traditionele manieren van inkopen en verkopen. Inkopers letten vooral op de prijs en aanbieders krijgen onvoldoende de kans om hun expertise te etaleren. ‘Prestatieverkoop’ doorbreekt deze ingesleten patronen. Bij deze filosofie speelt de expertise van de aanbieder de hoofdrol. In aansluiting op de doelstellingen van de inkoper hebben de aanbieders volop de ruimte om de expertrol te vervullen. De aanbieder onderbouwt zijn expertise met prestatie-informatie.

Belangrijk is dat u als aanbieder proactief bent in alle drie de fasen van prestatieverkoop: propositie, aanbod en realisatie. Dit boek maakt duidelijk hoe u dat aanpakt. Daarbij gaan theorie en praktijk hand in hand.

‘Prestatieverkoop’ is het antwoord op prestatie-inkoop (Best Value Procurement). De toepassing van prestatie-inkoop en daarmee prestatieverkoop neemt in Nederland sterk toe. De groei wordt versneld door de nieuwe aanbestedingswet, waarin opdrachtgevers verplicht zijn kwaliteit mee te wegen in de gunning. In de afgelopen jaren heeft Scenter, het organisatie adviesbureau waar de auteurs werkzaam zijn, prestatieverkoop ontwikkeld. Dit is het eerste boek over dit onderwerp.

‘Prestatieverkoop’ geeft de aanbieder de ruimte om vanuit zijn expertise klanten te winnen.

Prestatieverkoop is te koop bij bol.com en managementboek.nl.

Volgende event: Certification board 24 september 2019 – Zwolle

Meer informatie

Volgende event: Certification board 20 november 2019 – Utrecht

Meer informatie

© Copyright 2018